برای عشقان

عشق یعنی چه؟

برای عشقان

عشق یعنی چه؟

وقتیکه خداوند به بنده هایش سلام میکند



                                                 بقلم صلاح الدین جوی

 

مطلبی خواندنی در باره آخرین روزهای نزدیک به عید فطر و آخرین روزهای رمضان المبارک و اهمیت دینی عید سعید فطر

خواهران و برادران دینی مان:

خداوند با تمام بزرگی اش با رحمانیت فراوانی که دارد لحظات و روز ها یا شب هایرا تعیین کرده است که سلام یا رحمت خود را به بنده های خوبش میفرستد:

من از قول یکی از خدا شناسان وعاشقان پیامبر میخواهم نقل کنم:

ایشان میفرمایند: سلام به معنی رحمت وپشتیبانی خداوند هست.

خداوند به حضرت آدم سلام کرد و این سلام به این شکل بود که هنگامیکه او را ساخت به ملاییکه گفت که به او سجده کنند و بعد هم دشمن او یعنی شیطان را خوار ساخت.

و بعدش خداوند به حضرت نوح سلام کرد و این قسمی جامه عمل پوشید که نوح را با مردمش از طوفان نجات داد و بعد ترها خداوند به حضرت موسی و هارون سلام کرد و این سلام باعث نجات قوم بنی اسراییل و معجزه ای فرمانبرداری رود نیل گردید و فرعون زبون شد و بعدش هم به داود سلام کرد و این سلام باعث شد که داود به آسانی آهن را مثل موم ه رطرف تاب میداد و هر چیز میساخت و وقتیکه نام خداوند را یاد میکرد همه ای مخلوقات بعد از او تکرا ر میکردند و بعدش هم به حضرت سلیمان سلام کرد که این سلام باعث شد همه چیز از او فرمان ببرند حتی باد هوا وهمچنان به حضرت ابراهیم سلام کرد( سلام علی ابراهیم در قرآن آمده) و این باعث شد که چهل روز آتش نمرود به ابراهیم تبدیل به بهشت گردید و کاذبان حق خوار شدند. و همچنان به مریم و عیسی سلام که یکی را بی شوهر فرزند پیامبر داد و به پسرش عیسی برعلاوه پیامبری، چندین معجزه عتا کرد.

اما به مقام امت پیامبر ببینید که چه مقامی دارند:

وقتی نوبت به پیامبر اسلام میرسد که این پیامبر امت و مردم خود را بیشتر از اولاد و فامیل خود و بیشتر از خود دوست دارد، و همه چیز را متحمل شد ولی نگفت که این مردم را خوار و یا هلاک بساز و حریصترین انسانی بود که میخواست همگی خداوند را بشناسند و هدایت شوند و در این راه همه چیز خود را باخت خداوند میفرماید( سلام قولا من الرب الرحیم) یعنی سلام به تو ای (محمد) از پروردگارت که به تو و امت تو (به طورخاص مهربان است) زیرا پیامبر همیشه برای خداوند عزر میکرد که خدایا امت من ضعیفترین، آخرترین، و خورد پیکرترین مردم استند من بخاطر امت خود خیلی میترسم... خدایا امت من چه خواهد شد... این ادامه داشت حتی در وقتی که مرگ آمد در زبان مبارکش بود که با گریه میگفت که خدا یا من میروم امت من چطور میشود..؟

و خداوند چون این همه را میداند به این بزرگترین پیامبرهستی میفرماید که ای محمد من به امت تو هم سلام میکنم.. یعنی آنها را در رحمت خاص قرار میدهم که در سوره انا انزلنا آمده ( سلام هی حتی مطلع الفجر) این سلام دنباله ای همان سلام هست که خداوند به همه ای خاصان خود سلام میکند. و این هم در شب قدر میباشد که در شبهای آخر رمضان پنهان است. و بغیر از این شب هم وقتی که شب عید نزدیک شد فرشتگان مقرب( جبرییل میکاییل اسرافیل) به همه ای لشکر خود به زمین می آیند تا به روزه داران سلام بدهند و ملاییکه به همگی سلام میکنند ولی ملک های مقرب به آن خانه های میروند که آنها بیشتر در روزهای آخر رمضان خداوند را یاد کرده اند و دعا و تضرع کرده اند و خواهش های خود را خواسته اند و بیشتر نماز و قرآن خوانده اند. پس بیایید که ملاییکه مقرب را به خانه های خود دعوت کنیم و خانه هایمان را نورانی بسازیم زیرا آنها از آسمان اول می آیند و تمام اطاعت خود را به بنده ها تحفه میدهند وقتی میروند دوباره به نزد خداوند در اول به نزدیکترین آسمان میرسند و در آنجا دیگر فرشتگان از این فرشتگان میپرسند که از بنده های خاص خداوند چه تحفه آورده اید؟

آنها میگویند ما همه ای طاعت و دعای آنها را آورده ایم ، و ملایکه های میزبان هم تمام دعای خود را تحفه میکنند... همینطور به هر آسمان که میرسند ملاییکه ها آنها را مهمان کرده و همه ای ثنای خود را فدای بنده ها میکنند تا اینکه این سه ملک( جبرییل و میکایل و اسرافیل به نزد خداوند در عرش معلی میرسند و در اینجا خداوند به آنها میگوید که چه آورده اید از زمین از نزد امت محمد( امتی که امروز بخاک وخون میتپد..) و فرشتگان مقرب میگویند که ما آه و دعا و روزه و نماز آنها را آورده ایم و همه ای چیز های که در دست ماست یعنی تهیه روزی و حل مشکلات و برآورده شدن خواسته های شانرا به آنها به اجازه (الله) به آنها میدهیم. و در اینجا خداوند میگوید که رحمت شما کم است حالا نوبت رحمت من است و خداوند همه ای حاجت ها را با دید بلا کیف خود بررسی میکند و آنقدر بخشایش میکند که از حساب همه ای فرشتها بیرون است و در همین وقت هست که فرشتها برای اشتراک کردن در جشن خوشی( عید سعید فطر) آماده گی میگرند تا دوباره به روز عید به زمین بیایند و همرای روزه داران از صبح تا دیگر یکجا باشند و این هست روزهاییکه خداوند سلام میکند به این امت بی رهبر و امت خاک بسر، امت ضعیف و پراگنده که روز به روز دستهای کفر کار میکند تا از ایمان آنها کم شود ولی اگر آنها طاعت کنند هیچ رحمت خداوند کم نمیشودو این بود تاویل (عید فطر و سلام هی حتی مطلع الفجر)

و من بنده ضعیف و عاصی( جویا ) خالی از خیر نداستم که این سخنها را به شما شریک بسازم و در آخر سلام و درود به پیامبر اسلام والحمد لله رب العالمین.

از شما تضرع دعا دارم در حق شخص خودم) والسلام..

اززوبیرAZIZI    ZUBAIR_JANAZIZI@YAHOO.COM
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد